NAV Online Számla adatszolgáltatás



A NAV folyamatosan frissülő weboldalán sok hasznos információt megtalál a 2018.07.01-én érvénybe lévő törvényi rendeletről: Kérdés-válaszok a 2018. július 1-jétől teljesítendő online számlaadat-szolgáltatási kötelezettséggel kapcsolatban Az Online Számla rendszerrel összefüggő legfontosabb előírások



A legfontosabb tudnivalók:


Számlázó programjainkat felkészítettük a változásra, így felhasználóinknak a lehetőségekhez mérten megkönnyítettük a bekötéssel járó adminisztrációs terheket.



Regisztráció a NAV Online Számla rendszerébe



A regisztrációhoz Ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkeznie. Az első lépés az "elsődleges felhasználó" felvitele a rendszerbe. Az így bejelentett természetes személy az Online Számla rendszerében az adózó nevében teljesíti majd az adatszolgáltatást.

Ezután létre kell hozni egy úgynevezett "technikai felhasználót". A technikai felhasználót az elsődleges felhasználó hozhatja létre a "FELHASZNÁLÓK" oldalon az "ÚJ FELHASZNÁLÓ" panel kijelölése utna a "TECHNIKAI FELHASZNÁLÓ" opcióra kattintva.
Az űrlap alján a "KULCSGENERÁLÁS" gombra kattintva tudja legenerálni a szükséges kulcsokat, amelyeket majd be kell írnia a számlázó programba.

Az online adatszolgálatás a számlázó programunk 5.0 verziójától érhetőe el, ha ennél régebbi verzióval rendelkezik feltétlenül frissítse a programot.

Ezután már nincs más teendője, mint a számlázó programot elindítva a "Beállítások/NAV Adatszolgáltatás" menüpontban kitölteni a az online adatszolgáltatáshoz szükséges adatokat. Az előzőleg az Online Számla rendszerben generált technikai felhasználónevet, XML aláírókulcsot, XML cserekulcsot, valamint az adószámát kell megadnia.

A fenti lépések végrehajtását és a megfelelő beállítások elvégzését követően számlázó programunk automatikusan, manuális beavatkozás nélkül intézi az online adatszolgáltatást.



FIGYELEM!
Ha a számlakibocsátó rendszerének üzemzavara/meghibásodása vagy az internet szolgáltatás elégtelensége miatt nem sikerült a beküldés, akkor az üzemzavar elhárulását követő 24 órán belül kell pótolni a bejelentést.

Ha az üzemzavar hosszabb ideig tart, mint 48 óra, akkor ezt ezen a linken jelezni kell a NAV felé, illetve 24 órán belül manuálisan kell beküldeni az adatokat. Amennyiben az automatikus adatszolgáltatás nem elérhető, akkor 3 naptári napon belül az adatokat manuálisan a NAV felületén keresztül szükséges szolgáltatni.

Ha a NAV Online Számla rendszerében van a hiba, akkor szintén 24 óra áll rendelkezésre az adatbeküldés pótlására.

A számlakibocsátóknak kötelességük biztosítani az internetkapcsolatot minden olyan eszközre, amelyről határérték feletti számlát állítanak ki, legalább a számlázás idejére. Valamint figyelniük kell arra, hogy sikertelen adatbeküldés esetén azonnal gondoskodjanak az esetleges üzemzavarelhárításról, illetve a határidőn belüli pótlásról.